روزانه بیش از 600 هزار نفر به مراکز بهداشتی مراجعه میکنند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، محمد شریعتی گفت: ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در دانشگاههای علوم پزشکی متفاوت است؛ بهعنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی توانسته مشخصات تلفن همراه بیش از 95 درصد از افراد تحت پوشش خود را در سامانه سیب ثبت کند. البته بهطور میانگین، تلفن همراه بیش از 80 درصد از افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در سامانه سیب ثبتشده است.
وی تصریح کرد: پس از مراجعه افراد و دریافت خدمت از مراکز بهداشتی و درمانی، پیامکی از سوی وزارت بهداشت با سرشماره 100035 برای آنها ارسال میشود و در این پیامک از فرد گیرنده خدمت، نظرسنجی میشود که اگر از خدمت دریافت شده رضایت دارید عدد 1، اگر ناراضی هستید عدد 2 و اگر خدمتی دریافت نکردهاید، عدد 3 را به همین شماره ارسال کنید. اگر فرد گیرنده خدمت از خدمت ارائهشده رضایت داشته باشد، برای فرد پیامک تشکر ارسال میشود، اگر عدد 2 یا 3 را ارسال کند، پیامکی به فرد ارسال میشود که بهزودی همکاران ما با شما تماس میگیرند.
قائممقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه اضافه کرد: در فاصله زمانی بسیار کوتاه، کارشناسان با افراد ناراضی از خدمت یا افرادی که خدمتی دریافت نکردهاند، تماس میگیرند که البته این فاصله زمانی و درصد نارضایتیهای بررسیشده در سامانه ثبت و رصد میشود و دانشگاهها، 99 درصد از نارضایتیهای خود از خدمات سامانه سیب را بررسی کردهاند.
شریعتی خاطرنشان کرد: اگر در طول بررسی نارضایتی افراد از خدمات، نیاز به آموزش مردم باشد، این آموزشها ارائه میشود. برای مثال، فرد گیرنده خدمت عنوان میکند که از یک پزشک به دلیل عدم تجویز یک دارو یا آمپول نارضایتی دارم و در این موارد، کارشناسان ما برای فرد توضیح میدهند که تشخیص و تجویز یک دارو یا آمپول بر عهده پزشک است.
همچنین در وزارت بهداشت رصد میکنیم که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش دانشگاهها، کامل باشد، پیامکهای نظرسنجی برای مردم بهطور کامل ارسال شود و درصد رضایت از هر دانشگاه، شبکه بهداشت، هر واحد و هر فرد ارائهکننده خدمت، چه میزان است و بر اساس آن به دانشگاهها بازخورد میدهیم تا نقاط ضعف را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه درصد پاسخگویی مردم به پیامک نظرسنجی از خدمت مراکز بهداشتی، درصد نارضایتی، رضایت و علل نارضایتی بهدقت در سامانه سیب مشخص و قابلمشاهده است، افزود: بیش از 97 درصد از افرادی که به پیامک نظرسنجی وزارت بهداشت در دریافت خدمت، پاسخ دادهاند از خدمت ارائهشده، رضایت داشتهاند و تنها حدود 2.9 پاسخدهندگان ناراضی بودند، البته میدانیم این سخاوتمندی، لطف و بزرگواری مردم است که چنین رضایتی از خدمت ارائهشده دارند.
انتهای پیام/4087/ن
انتهای پیام/